SIKÇA SORULAN SORULAR

  • Araç Herhangi Bir Nedenle (kaza, arıza vb.) Kullanılmadığı Dönemlerde Kira Bedeli 
Ödenmekte Midir?

    Kaza yapan ve arızalanan aracın, onarım süresinin sözleşmede belirtilen süreden fazla olması durumunda; nitelikleri Kiralayan tarafından belirlenen ve muadil olabilecek bir araç onarım süresi boyunca ikame araç olarak Kiracıya tahsis edilmektedir. İkame araç tahsis edildiği dönemde sözleşme süreci devam etmektedir. İkame araç verildiği andan itibaren yapılan km, kontratı devam eden aracın km’sine eklenir.

  • Aracın Çalınması Durumunda İzlenmesi Gereken Yol Nedir?

    Öncelikle aracın trafik ekipleri tarafından çekilmiş olma ihtimali kontrol edilerek, çevrenizden bilgi almaya çalışılmalıdır. Eğer aracın çalındığına kanaat getiriliyor ise öncelikle emniyet birimlerine gerekli bildirimlerde bulunulmalıdır. Sonrasında, Borlease Otomotiv Yönetimi Yol Yardımı, 0216 510 43 13 numaralı hattan aranarak, olay ile ilgili bilgi verilmelidir.

  • Dönem Sonunda Kontratı Uzatabiliyor Veya Araçları Satın Alabiliyor Muyuz?

    Dönem sonunda araçları uygun fiyatlarla ilk önce kullanıcılara teklif etmekteyiz. Eğer kontrat uzatılmak istenirse, yeni bir çalışma yapılıp kontrat uzatılması gerçekleştirilebilir.

  • Araca Herhangi Bir İlave (Müzik Sistemi, LPG Sistemi, Çelik jant vb.) Yapabiliyor Muyuz?

    Araçlara orijinal olmayan hiçbir ekipman takılamaz. Yetkili servisin onayladığı orijinal ekipman Borlease Otomotiv’in önceden alınmış yazılı izni ile ancak anlaşmalı yetkili serviste araca takılabilir.

  • Trafik Cezası, OGS ve Yansıtma Faturalarında Vade Var Mı?

    Kira faturaları haricindeki tüm yansıtma faturaları ve zararlar, Kiralayanın ilk yazılı talebini müteakiben 3 gün içerisinde nakden ve defaten ödenmek durumundadır.

  • Araç Kullanıcısı Veya Firma Yetkilisi Tarafından Yapılan Ödemeler (kullanıcı tarafından 
şahsen yapılan bakım, arıza vb. ödemeler) Konusunda İşleyiş Nedir? Araç Kullanıcılarına Ödeme Yapılmakta Mıdır?

    Bir tüzel kişiliğe sahip firmamız için muhatap sözleşme imzalamış olduğumuz Kiracı firmadır. Bu nedenle adımıza yapılmış her türlü masraf ve benzeri işlemler Kiracı firma tarafından bizlere fatura ya da hesap belgesi aracılığıyla yansıtılmalıdır. Söz konusu masraflarla ilgili ödemeler Kiracı firmaya ödenecek ya da kira borcundan mahsup edilecektir.

  • Araçların Muayeneleri Nasıl Ve Kim Tarafından Yapılmaktadır?

    Araçlara ilişkin egzoz emisyon ölçüm ve muayene işlemleri Kiracı tarafından yaptırılarak, işlem sonrasında muayene harç makbuzu, Borlease Otomotiv’e gönderilmelidir. Muayene zamanı gelen araçlar için mutlaka Borlease Otomotiv Müşteri Hizmetleri ile irtibat kurularak detaylı bilgi alınmalıdır.

  • Araç Herhangi Bir Sebeple Trafik Ekipleri Tarafından Bağlandığı Taktirde Ne Yapmalıdır?

    0216 510 43 13 numaralı telefondan Borlease Otomotiv Müşteri Hizmetleri’ni arayarak yardım talebinizi iletebilirsiniz. En kısa sürede tarafınıza bir vekâletname hazırlanarak aracı bağlandığı yerden çıkarabilmeniz sağlanacaktır.

  • Araca Eksik Bir Evraktan Dolayı Trafik Cezası Yazılır İse Bunu Kim Karşılamaktadır?

    Eğer teslimat sırasında herhangi bir eksiklik, teslim formunda tespit edilmiş ise bu Borlease Otomotiv'in sorumluğundadır. Ancak tarafınızdan bir evrakın kaybedilmesi durumunda sorumluluk firmanıza ait olacaktır.

  • Kiraladığım Araçların Teslim Süreci Hangi Aşamada Başlamaktadır? Araçlar Ne Şekilde Teslim Alınmaktadır?

    Kontrat bitiş tarihinden 1 hafta önce iade edilecek aracın bilgisi telefon yoluyla Borlease Otomotiv’e bildirilmelidir. İade edilecek araç Borlease Otomotiv’in bildirdiği yer ve kişiye iade edilir. Araç iade edilirken; anahtarlar (yedekleriyle birlikte), ruhsat, ilk yardım seti, stepne, yangın tüpü, avadanlık seti mutlaka teslim edilmelidir. Teslimat Formu, eksiksiz doldurularak imzalanmalıdır. Teslimat Formu hem kullanıcının hem de aracı teslim alan görevlinin imzasını içermelidir. Aracın kontrat bitiş tarihinde teslim edilmemesi, erken iade, kilometre aşımı, eksik kilometre, araç üzerindeki aksesuarın kullanımdan kaynaklanan hasar ve zararları için sözleşme koşulları uygulanır. Araç iade edilirken OGS ve yakıt takip cihazları ile özel aksesuarlar mutlaka çıkartılmalıdır. Araçta unutulan özel eşyaların kaybolmasından Borlease Otomotiv sorumlu değildir. Araç teslim edilirken, teslim eden kişiye Borlease Otomotiv tarafından “Araç İade Tutanağı” imzalatılacaktır. Bu formda belirtildiği üzere, mevcut durumun belirlenmesi için bağımsız bir kuruluş tarafından “Normal Dışı Aşınma ve Yıpranma Rehberi” uygulamasına göre ekspertiz yapılacaktır. Aşağıda ulaşabileceğiniz Normal Dışı Aşınma ve Yıpranma Rehberi’nda belirtildiği üzere aracınızın içinde ve dışında normal yıpranma haricinde meydana gelen hasarlar sizlere ayrıntılı bir şekilde raporlanarak, faturalanacaktır.

  • Borlease Otomotiv’den Kiralamış Olduğumuz Araçları 3.Kişilere Kiraya Verebilir Miyiz?

    Kiracı tarafından kiralanan araçlar hiçbir surette 3. kişilere kiraya verilemez.

  • Araç Kiralamak İçin En Az Kaç Araç Talep Edilmesi Gerekiyor?

    Borlease Otomotiv olarak, sadece 1 araç isteyen müşterilerimizin taleplerini de karşılık verebiliyoruz.

  • Bütün Markaları Kiralıyor Musunuz?

    Evet, tüm marka ve model araçları kiralayabiliyoruz.

  • Kimler Operasyonel Kiralama Yolu İle Araç Kiralayabilir?

    Tüm şirketler, ihtiyaçları doğrultusunda filo kiralama kapsamında araç kiralaması yapabilirler.

  • Nasıl Araç Kiralama Başvurusu Yapabilirim?

    0216 510 43 13 numaralı telefonu arayarak satış temsilcilerimizle görüşebilir ya da borlease.com.tr/teklif-formu adresinden talepte bulunabilirsiniz.

  • Trafik Kazası Sonrası Bariyer, Yol Aydınlatması, Trafik Lambası Gibi Devlet Mallarına Zarar Verilmesi Durumunda Bu Zararın Bedelini Kim Ödemektedir?

    Bu tarz hasarlar, zabıt tutturulması şartı ile Trafik Sigortası kapsamında karşılanmaktadır. Trafik Sigorta Teminatı’nı aşması durumunda, aşan kısım Kasko Teminatı’ndan karşılanmaktadır.

  • Cam Hasarlarını Kasko Kapsamı’na Dahil Midir?

    Cam hasarları kasko teminatı içinde olduğu için cam hasarları anlaşmalı servislerimizde onarılarak, sizden herhangi bir ek ücret talep edilmemektedir.

  • Gerçekleşen Kazanın Ardından Tutanak Düzenlendi. Bundan Sonra İzlenmesi Gereken Yol Nedir?

    Kaza durumunda yapılması gerekenler tamamlandıktan sonra siz müşterilerimizin, Borlease Otomotiv'e ait 0216 510 43 13 numaralı telefonu arayarak, bilgi vermeniz ve servis yönlendirmesi talep etmeniz gerekmektedir. Ayrıca kaza tutanağı, kazadan sonraki 24 saat içerisinde Borlease Otomotiv’e ulaştırılmalıdır. Borlease, aracınızı bulunduğunuz bölgeye en yakın anlaşmalı hasar servisine yönlendirilerek, aracınızın onarımına başlanacaktır.

  • Kaza Sonrasında Karşı Taraf Rapor Tutulmasını Beklemeden Olay Yerinden Ayrılırsa Ne Yapılması Gerekmektedir?

    Aracın plakasını almalı ve mutlaka trafik ekiplerini arayarak, yardım talep etmelisiniz.

  • Maddi Hasarlı Bir Kaza Olayında Karşı Tarafla Aramızda Bir Anlaşmazlık Yaşanması Durumunda Ne Yapılmalıdır?

    Karşı taraf ya da taraflarla, kazanın oluş şekli üzerine anlaşılamaması durumlarında eskiden olduğu gibi polis veya jandarma çağırma hakkınız bulunmaktadır. Karşı taraf bu konuda bir sorun çıkaracak olursa yasal hakkınız olarak Polis veya Jandarma çağırabilirsiniz.

  • Kaza Sırasında Araçların Durumlarının Belirlenmesi İçin Resim Çekmeye Gerek Var Mıdır?

    Kaza sonrasında araçların durumunu belirleyebilmek için mutlaka olay yerini de kapsayan geniş açılı ve aracın kazalı bölümünün detaylı fotoğrafını çekmeye özen gösterilmelidir. Kaza yeri fotoğrafları için cep telefonunuzu kullanabilirsiniz. Çekmiş olduğunuz tüm fotoğrafları, Borlease’in yönlendireceği servise tüm hasar evraklarıyla beraber teslim edebilirsiniz.

  • Herhangi Maddi Hasarlı Trafik Kazasına Karışılması Durumunda İzlenecek Yol Nedir?

    Maddi hasarlı bir trafik kazası yaşanması durumunda, öncelikle Borlease Otomotiv aranarak, kaza konusunda bilgilendirme yapılması gerekmektedir. Ardından, araçların durumunu belirleyebilmek için mutlaka olay yerini de kapsayan geniş açılı ve aracın kazalı bölümünün detaylı fotoğrafları çekilmelidir. Tüm bu aşamaların ardından, eğer;

    *Sürücü belgesiz motorlu araç kullanılıyorsa veya yetersiz sürücü belgesi ile motorlu araç kullanılıyorsa,
    *Sürücüde yaş küçüklüğü varsa,
    *Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesi varsa,
    *Kazaya karışan araçlardan birinin veya daha fazlasının kamu kurumlarına ait olması,
    *Kamu kurumlarına ait eşyada zarar meydana gelirse,
    *Trafik Kazasında sadece 3 üncü kişilere ait eşyalara zarar gelirse,
    *Kazaya karışan araçlardan birinin veya birkaçının trafik sigortasının bulunmaması,
    *Trafik kazası ölüm ve/veya bedeni zarar ile sonuçlanmışsa, kaza yerine polis veya jandarma çağırılmalıdır. Aksi durumda ise, eğer kaza tarafları arasında anlaşma sağlanmışsa Kaza Tespit Tutanağı tutulmalıdır.

  • Şehir Dışında Gerçekleşen Arıza Ve Kazalarda Ne Yapılması Gerekmektedir?

    Türkiye sınırları içinde herhangi bir yerde arıza veya kazada, araç yürür durumda olsun ya da olmasın, 7 gün 24 saat hizmet veren çağrı merkezimiz, size aracınızın en yakın onarım servisine yönlendirilmesi konusunda gerekli yardımı yapacaktır. Çağrı merkezimizin telefon numarası, 0216 510 43 13’dür.

  • Lastik Değişimi Prosedürü Nedir? Eğer Talep Edilirse Kar Lastiği Temini Yapılıyor Mu?

    Araçların lastiklerinin sözleşmede belirtilen km’ye kadar kullanılmış olması durumunda; lastikler değiştirilerek, yeni lastik bedelleri ve lastik değişimi ile ilgili masraflar Borlease Otomotiv Yönetimi tarafından karşılanacaktır. Kiralayan’ın kar lastiği taktırma yükümlülüğü yoktur. Ancak sözleşmeye kar lastiği ile ilgili bir madde eklenirse veya ilgili konuyla dair ek protokol yapılırsa, kar lastiği verilmesi söz konusu olacaktır.

  • Kiraladığımız Aracın Bakımları Kim Tarafından Karşılanacaktır?

    Periyodik bakım ve onarımlara ilişkin masraflar, gerekli olması durumunda parça değişikliği ve ilintili işçilik ücretleri Kiralayan tarafından karşılanacaktır. Kiracı, Kiralayan’ın yapmış olduğu anlaşmalar gereği anlaşmalı servislerden yapılan bu bakım ve onarımlar karşılığında hizmet alabilecektir.

  • Kiraladığımız Araçları Kimler Kullanabilir?

    Şirket tarafından kiralanan araçları, ilgili araca kullanmaya haiz sürücü belgesi bulunan, şirketin tüm bordrolu personeli kullanabilir.

  • Kiralanan Araçlara Logo Uygulaması Veya Reklam Giydirme Yapabilir Miyiz?

    Bu işlemlerin araç ruhsatına işlenmesi gerektiğinden dolayı, araç kiralanırken Borlease Otomotiv’e bildirilmeli ve yazılı onayı alınmalıdır.

  • Müşterilerin Yapacakları Adres Değişikliklerini Borlease Otomotiv’e Bildirmesi Gerekli Midir?

    Müşterilerin tüm adres değişikliklerini muhakkak Borlease Otomotiv’e bildirmeleri gerekmektedir.